09

  Το υλικό των βίντεο από drone αποτυπώνει την εκτεταμένη ζημιά που έχει υποστεί το Χαλέπι, η μεγαλύτερη πόλη της Συρίας. Κτίρια κατεστραμμένα, έρημοι δρόμοι και κρατήρες γεμάτοι με νερό, είναι οι εικόνες της απόλυτης καταστροφής. [ Euronews ]



  «Φαντάσου να είσαι ο Αρκάς, να υπάρχει τόσα χρόνια όλο αυτό το hype γύρω από το ποιος είσαι, και να καταλήγεις να σε υποστηρίζουν ο Μητσοτάκης, ο Άδωνις και όλοι αυτοί οι καθυστερημένοι. Μιλάμε για την απόλυτη παρακμή». [ Πιτσιρίκος ]



  «Μια γκανγκστερική παρέα «αθανάτων», πριν να πεθάνουν, όπως όλοι μας, θα έχουν απολαύσει όσο πολύ λίγοι από μας, αρκεί να συντηρείται το ενδιαφέρον για τους αθλητές, όλα αυτά τα ηρωικά αγόρια και κορίτσια που ξεπλένουν τη διαφθορά με τον ιδρώτα τους.

Το ερώτημα αφορά συνολικά τον φιλαθλητισμό, διότι παρόμοια μπορεί να πει κανείς για το ότι διεθνείς αστέρες, ζάπλουτοι πέρα από κάθε φαντασία, παίζουν με τόπι. Όλα αυτά που λέω δείχνουν, θα έλεγε κανείς, βαθιά άγνοια της μαζικής ψυχολογίας. Είναι ένας αφελής ελιτισμός που δεν κατανοεί γρυ από τον κόσμο μέσα στον οποίον κατοικεί. Όχι, όμως, πρόκειται για βαθιά αδιαφορία για τη μαζική ψυχολογία, που δεν είναι το ίδιο. (...)

Τα μετάλλια αποτελούν το χειροπιαστό σύμβολο της δίψας για επιτυχία, που είναι το μόνο πράγμα που καταλαβαίνει ένας κόσμος χωρίς καμία απολύτως συνείδηση νοήματος. Δεν υπάρχει χειρότερο αστείο από τον ταπεινό και συνεσταλμένο ολυμπιονίκη. Ακόμη περισσότερο, από αυτόν που είχε τη μεγαλοψυχία να αποσύρει την ένσταση όταν είδε ότι όντως βγήκε δεύτερος. Οι ολυμπιακοί ενδιαφέρουν γιατί αυτοί οι άνθρωποι ενσαρκώνουν αυτό που θα ήθελε ο κάθε κακομοίρης: να νικήσει.

Η δίψα της επιτυχίας είναι βρωμερή υπόθεση. Είτε από την οπτική γωνία του ηττημένου που του τρέχουν τα σάλια στη θέα της αναγνώρισης, που δεν θα δει ούτε σε αυτή τη ζωή ούτε στην επόμενη, είτε από την οπτική γωνία του σκυλιού της αληθινής ζωής που θέλει να βρεθεί στην κορφή του κόσμου, η λύσσα για τη διάκριση είναι ηθικός υπόνομος». [ Κωνσταντίνος Πουλής ]



  «Μολαταύτα, οι μυθοπαραγωγοί (δημοσιογραφούντες και πολιτικοί, της κατηγορίας των οψιμότατων «αντιλαϊκιστών») έχουν πιάσει από καιρό δουλειά - όπως άλλωστε συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Κατασκευάζουν μυθεύματα, χαλκεύουν πληροφορίες και διαστρεβλώνουν ειδήσεις για να πλήξουν τους πρόσφυγες. Να τους κατασυκοφαντήσουν. Να τους παραστήσουν όλους, και τα μωρά τους ακόμα, σαν φανατικούς ανθέλληνες και μανιακούς αντιχριστιανούς. Και να τους παραδώσουν έτσι στην περιφρόνηση, στο μίσος και στην εκδικητικότητα των πιο ευερέθιστων ημεδαπών ή των περισσότερο εξοικειωμένων ιδεολογικά με τον σωβινισμό και τον ρατσισμό.

Τους μύθους αυτούς τους διακινούν από τηλεοπτικές εκπομπές που παριστάνουν τις ανάλαφρες και από άλλες που παριστάνουν τις σοβαρές και μυαλωμένες. Από εφημερίδες ελαφρά ή βαθιά κίτρινες, που σκορπούν δηλητήριο με τα πρωτοσέλιδά τους, αλλά και από τύποις σοβαρότερες. Και προπάντων από αμέτρητες πηγές μαυρίλας στο Διαδίκτυο - σάιτ, μπλογκ, τουίτερ, φέισμπουκ».
[ Παντελής Μπουκάλας ]



  «Όσο ταυτισμένος κι αν είναι κάποιος με τον ρόλο «τουρίστας», όσο κλεισμένος στον εαυτό του, δεν μπορεί να μην έχει ακούσει τίποτε για το κορυφαίο πρόβλημα του τελευταίου χρόνου, που απασχολεί όλη την Ευρώπη. Σε όποια πλούσια χώρα κι αν ζει, δεν μπορεί παρά να πήρε το μάτι του ή το αυτί του κάτι για τη Συρία, το Χαλιφάτο, την προσφυγιά. Και για την Ελλάδα ως πύλη εισόδου στον μολαταύτα θεόκλειστο ευρωπαϊκό παράδεισο.

Αν ενοχληθεί από την εικόνα του λιμανιού για «αισθητικούς» και μόνο λόγους, θα είναι απλώς ανάξιος να λέγεται άνθρωπος. Όπως ανάξιοι είναι όσοι απαιτούν την απομάκρυνση των προσφύγων μόνο και μόνο για να «μην πλήττεται η τουριστική εικόνα», και όχι επειδή δικαιούνται και πρέπει να ζουν κάπου ανθρωπινότερα». [ Παντελής Μπουκάλας ]



  Η αλήθεια για τους πρόσφυγες «βρίσκεται κάπου στη μέση»: ανάμεσα σε δεκάδες διαδικτυακά hoax, μερικά διαστρεβλωμένα ρεπορτάζ και έναν ξενοφοβικό δημόσιο λόγο.



  «Σε μια κατάσταση εξόχως περίπλοκη, είναι και κάτι που δεν είναι περίπλοκο. Οι πρόσφυγες έρχονται για να ξεφύγουν από έναν πόλεμο και έχουν την ανάγκη μας. Κρινόμαστε εμείς, όχι εκείνοι· το τι άνθρωποι είμαστε». [ Ανασκόπηση ]



  «Ο θάνατος πουλάει πολύ. Όσο πιο ξαφνικός, βίαιος και φρικτός, τόσο μεγαλύτερο το μερίδιο τηλεθέασης. Ο θάνατος ενός νέου, αγαπητού, διάσημου ανθρώπου τινάζει την τηλεθέαση στα ύψη. Μπροστά στους δείκτες της AGB τίποτα δεν μετράει. Ούτε η αξιοπρέπεια του νεκρού ούτε ο σεβασμός στον πόνο των δικών του. Όλα βορά στο τέρας με το γυάλινο πρόσωπο. Τι θλίψη... Για τον νέο άνθρωπο που έφυγε στη στροφή... Για την απώλεια που ζει η οικογένειά του... Για τη θανατολαγνεία που έχει ενσκήψει στα κανάλια ...». [ Ιφιγένεια Κοντού ]



  «Μια φιλική συμβουλή για σκεπτόμενους αγρότες: Ρε παιδιά, πείτε και κάποιο αίτημα που να μην έχει να κάνει μόνο με τις δικές σας τσέπες. Σε προτεκτοράτο ζείτε. Υπάρχουν κι άλλα πράγματα εκτός από τα φράγκα. Δημοκρατία, Δικαιοσύνη, σας λένε κάτι αυτά; Επίσης, υπάρχουν και άλλοι Έλληνες γύρω σας. Εκατοντάδες χιλιάδες από αυτούς είναι άνεργοι, άλλοι έχουν καταστραφεί, άλλοι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν. Πείτε κάτι και για αυτούς.

Δείξτε πως είστε κομμάτι ενός λαού, μιας κοινωνίας. Πείτε μια κουβέντα για τους πρόσφυγες. Άνθρωποι είναι κι αυτοί. Μην κάνετε σαν μαϊμούδες και πουτανάκια μπροστά στις κάμερες των χουντοκάναλων. Σκεφτείτε και λίγο. Προσπαθήστε τουλάχιστον. Για την ώρα, δεν μοιάζετε με αγροτικό κίνημα. Μοιάζετε με το κοινό της Τατιάνας. Ελπίζω να μην είστε μόνο αυτό. Αν είστε, γυρίστε σπίτια σας και βγάλτε τον σκασμό». [ Πιτσιρίκος ]

Πρόσφατες δημοσιεύσεις...

Αναζητήστε στον ιστότοπο...

How to Carve Wood